دیدبان

تکذیب یک شایعه/ سازماندهی جدید نیروهای مردمی سوریه علیه تروریست‌ها + تصاویر

تکذیب یک شایعه/ سازماندهی جدید نیروهای مردمی سوریه علیه تروریست‌ها + تصاویر

به گزارش گروه رصد تروریسم «دیدبان»؛ مجتبی مومنی: عناصر تروریست به اصطلاح معارض دولت سوریه و پس از آن گروه تروریستی داعش به انتشار تصاویری از اجتماع برخی از پناهجویان سوری پرداخته و مدعی شدند دولت سوریه آوارگان سوری را مجبور می‌کند که در جبهه نبرد در مقابل عناصر تروریست و یا تروریست‌های ارتش آزاد بجنگند.
ترویست‌ها در ادامه این ادعای واهی اضافه کردند این آوارگان که اکثرا از اهالی شهر حسکه و یا ساکنین اردوگاه‌های برپا شده در این شهر هستند از طریق فرودگاه قامشلی به شهرهای مرکزی و محل درگیری اعزام می‌شوند.
رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتسب به داعش با انتشار برخی از تصاویر از فرودگاه قامشلی مدعی شده‌اند که دولت سوریه تعداد زیادی از شهروندان سوری که به جرم خیانت به زندان‌ها انداخته شده‌اند را با اخذ تعهد روانه میدان نبرد علیه تروریست‌های داعش کرده است.


این در حالی است که منابع آگاه در حسکه اعلام کرده‌اند که با توجه به پیشروی‌های ارتش سوریه و آزادسازی بسیاری از نقاط مختلف این کشور کمیته‌های مردمی به صورت داوطلبانه تشکیل شده و قرار بر آن است که توسط ارتش سوریه تسلیح و آموزش داده شوند تا بتوانند در هفته‌های آینده وارد نبرد مستقیم با داعش ودیگر تروریست‌های حاضر در سوریه شوند.
این نیرو‌ها مرکب از عشایر و شهروندان مناطق حسکه و اطراف این شهر هستند که در سال‌های اخیر طعم جنایت‌های وحشیانه داعش را چشیده و هرکدام به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم تحت تاثیر این جنایت‌ها قرار گرفته‌اند.
تصاویر به وضوح از اشتیاق این نیروهای مردمی برای مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه حکایت می‌کند.
مردم سوریه با کسب تجربه از حضور نیروهای بسیج مردمی وعشایری عراق و نقش سازندهٔ آن‌ها در مقابله با گروه تروریستی داعش در بیرون راندن عناصر این گروه تروریستی و آزادسازی خاک کشورشان از اشغال این افراد جنایتکار، خود با تشکیل کمیته‌های مردمی و استمداد از نیروهای دولتی برای آموزش و تجهیز جهت مبارزه با عناصر تروریست‌ کمر همت را برای آزادسازی خاک وطن خود از اشغال عناصر تروریست بسته‌اند و در این راه حاضر به هر گونه جانفشانی هستد.


به نظر می‌رسد با تجمیع عناصر تروریست در ادلب و همچنین شکست‌های مکرر داعش در شرق سوریه، عشایر و کمیته‌های مدنی در سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که باید به ایفای نقش و کمک به نیروهای ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت پرداخته و با اقدامی خودجوش در راه آزادی کشورشان از حضور عناصر تروریست گامی در راستای پاکسازی سوریه از لوث وجود تروریست‌ها بردارند.
همچنین اخباری مبنی بر احداث یک پایگاه نظامی ارتش آمریکا در ۴۰ کیلومتری غرب حسکه به منظور پشتیبانی از نیروهای کرد تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش برای مقابله با عناصر تروریست‌ این گروه در رقه تاسیس شده است که همین امر نیز خود باعث احساس خطر مردم از حضور نیروهای بیگانه در کشورشان با وجود معضلی همچون تروریسم افراطی شده است.


مردم سوریه با توجه به تجربه اشغال عراق و به تاراج رفتن منابع و ثروت این کشور و همچنین جنایت‌های سربازان آمریکایی در کشور همسایه قطعا نمی‌خواهند حضور یک نیروهای اشغال‌گر جدید در کشورشان را تحمل کنند.

مرتبط‌ها

جدال مهناز افشار با تروریست‌ها+ تصاویر

به مقصد بیت المقدّس!

آیا حق تحفظ از حقوق ایران محافظت خواهد کرد؟

مرتضوی بهانه و کینه‌‌ورزی نشانه است !

آشنایی با مرکز هدف‌گیری تامین مالی تروریسم (TFTC)

حملات استراتژیک به مواضع سعودی و پایان توهم «اتمام ذخایر موشکی» یمن